מנהלת מעון: דבי מנצור | 05402149611 | maonharhoma@gmail.com
מעון לילך הוא חלק ממשפחת המינהל הקהילתי.
אנו דוגלים בחיבור בין קהילת ההורים לבין המעון. המעון פועל ברוח יהודית ישראלית. אנו מקיימים תפילות בוקר יחד עם העשרה בתכנים חברתיים ובנושאי חגים וימים מיוחדים.
במעון יש שלוש כיתות: כיתת תינוקות, כיתת פעוטות וכיתת בוגרים וצוות מחנכות המעון הינו צוות מקצועי ומסור שנבחר בקפידה.
המעון הינו מעון מפוקח מטעם המדינה וכפוף למשרד החינוך ומשרד הכלכלה.
רשת התחלה חכמה מלווים את המעון באמצעות הדרכות, ליווי מדריכה פדגוגית ופיקוח.
נשמח לראות את הילדים שלכם גדלים ומתחנכים אצלנו!
המעון שוכן ברחוב המהר"ל מפראג 17 (מתחת לטיפת חלב)
נעים להכיר, דבי מנצור, נשואה ליקיר אמא ל 3 ילדים גרה בקרית ארבע.
בעלת וותק מצטבר של למעלה מ 10 שנים בעבודה עם ילדים בגיל הרך. ומתוכן 8 שנים של מנהלת מעון.
בשלבי סיום של התואר הראשון בחינוך לגיל הרך עם תעודת הוראה ותעודת מנהלת מעון.
מדריכת הורים עם התמחות להורים לילדים מיוחדים.
מטפלת דיאדית (טיפול אחד על אחד) בנושא חרדה ופחד.
ה"אני מאמין" החינוכי שלי הוא מיקום הילד במרכז, ולתת לילד את הכלים הנכונים להתפתחות תקינה ובאמת לראות את טובת הילד והוריו.
יש אדם המאמין באלוהים – הוא יכוונהו והוא יעזור לו והוא יובילו וינחהו לדרך הטובה.
יש אדם המאמין רק בעצמו – אני יודע הכל, אני יכול הכל, רק אני אצליח – אני האלוהים.
אני מאמינה בחינוך. החינוך הוא עתידנו. הוא יוביל אותנו לדרך הנכונה והבטוחה.
כדי להאמין בחינוך, צריך להאמין באדם – ולהאמין בילדים.
ילדים הינם בני – אדם בעלי צרכים ורצונות משלהם ועלינו לכבדם ולכוונם אל הדרך המתאימה להם בהתאם לצרכיהם ויכולתם ולאו דווקא לצרכינו ורצונותינו. הדרך שנעשה זאת, תלויה בנו ויש הרבה דרכים לעשות זאת.
כל אדם יבחר בדרך שונה מהשני, אך המטרה שלנו בחינוך צריכה להיות טובת הילד ע"י קבלתו וראיית צרכיו, בכאן ועכשיו ולצייד אותו בכלים להתמודדות עם העולם בהמשך חייו.
לאורך שנותיי כמנהלת מעון ומטפלת במעון אני ערה לשינויים ולאופנות אשר עוברים על החינוך בכלל ועל החינוך לגיל הרך בפרט. המרוץ המרתוני של חיי היום יום של המבוגרים לא פסח לצערי הרב על החינוך של הילדים. נושא היחצנות והעסקנות של החינוך בכלל והחינוך בגיל הרך בפרט, הביאו לא פעם את העוסקים במלאכה לשכוח "מהו התפקיד האמיתי שלהם?" המרוץ למצוינות ולהישגיות גורמים לא פעם לשכוח את הצרכים האמיתיים של הילד. את צרכיו ההתפתחותיים, המוטוריים, הרגשיים, החברתיים ועוד.
את דרכי החינוכית שאבתי מניסיוני בעבודה עם הגיל הרך ומלימוד מעמיק ומתמשך, פורמאלי ובלתי פורמאלי, של חינוך לגיל הרך. לאפשר לילד סביבה מגרה לפעילות והתנסות אך הלמידה הינה למידה עצמית של הילד על פי יכולותיו, צרכיו, רצונותיו, ובעיקר הקצב האישי שלו.
לגבי נושא המטפלות אני מאמינה שכמו שאנו רואים את הילד יש גם לראות את המטפלת אני גם הייתי מטפלת ומבשלת במעון ואני יודעת ומעריכה את המעמסה והעבודה הקשה שהמטפלות עושות למדתי עם השנים שיש צורך בבניית תוכנית אישית לכל מטפלת והבנת צרכיה. אני מאמינה בשקיפות כלפי הצוות וכלפי ההורים ועל הכל אפשר לגשר ולדבר בצורה יפה ומכובדת.
אני פה בשביל הילדים, ההורים המטפלות והקהילה
דבי מנצור.